Wat kan ik doen tegen de naweeën van een verkoudheid?

Tegen een verkoudheid op zich zal weinig te doen zijn. Het gaat vanzelf een keer over. Maar het komt voor, dat, als de echte verkoudheid over is, er nog weken naweeën zijn, b.v. een droog en/of scherp aanvoelende keel met neiging tot hard hoesten. Wat kan ik daar tegen doen? Overigens, als het om een verstopte neus gaat, heb ik veel baat bij Otrivin.

13 jaar geleden
in: Ziekten
2.1K

Het beste antwoord

je zou een dropje kunnen nemen om het gevoel in je keel te verzachten, wat ik zelf altijd neem is warme appel..
dat helpt direct bij hoesten bij en na verkoudheid..
gewoon een paar appelen wassen en met schil in de oven zetten..circa 20 min op stand 180 gr.. als de appel gaar is even beetje laten afkoelen, en dan nog warm eten .. na 5 min is je vervelende hoest weg.. en je krijgt ook nog eens vitamine binnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik gebruik thuis een magnetron. Wat moet ik doen met die appelen in de magnetron? Ook op ca 20 minuten op 100 %? Zoete of zure appelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoete appels..
corzijlstra
13 jaar geleden
Dan heb je ook een maaltijd, hete bliksem genaamd. Dat is stamppot zoete appels. Daar doe je ook wat stroop door volgens mij. Heerlijk!

Andere antwoorden (1)

Een droog/scherp gevoel en ook nog hard hoesten vind ik niet normaal, als dat weken duurt. Zoiets zou hoogstens 2 of 3 dagen moeten duren. Dat je gewoon nog even voelt dat je verkouden bent geweest, dat is niet vreemd, maar hard hoesten en scherp gevoel gedurende weken is niet goed.

Het tegenovergestelde zou juist moeten gebeuren. Na een flinke verkoudheid, heeft je afweersysteem weer een prima training gehad, en is in heel goede conditie. Bovendien is er heel veel rommel uit je hoofd verdwenen, door al het gesnotter en gehoest, en dat is ook alleen maar goed. Je zou je dus extra fit moeten voelen als je verkoudheid over is.
Als dit bij iedere verkoudheid zo gaat, zou je het toch maar eens aan je huisarts moeten vertellen, en vragen wat hij hier van vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik heb dat wel vaker bij een verkoudheid, maar het gaat ook altijd vanzelf weer over, ook al duurt het een paar weken.