moet ik veilige seks hebben omdat ik de pil ben vergeten?

Ik heb een dringende vraag.. ik ben sinds 2007 aan de pil en ik ben hem gister voor het eerst vergeten. ik zit in mijn eerste week en heb donderdag avond rond 10 uur de laatste geslikt en vanmorgen rond half 12.... moet ik nu komende week veilige seks hebben? Of zit het wel goed aangezien ik al zo lang aan de pil ben? Normaal neem ik de pil altijd in de avond tussen 9 en 12...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je bent meer dan 12 uur te laat en als je het echt zeker wilt weten moet je het nu een week lang met condooms doen of iets dergelijks of geen seks hebben.

Hoe lang je de pil slikt is niet van belang.

Toegevoegd na 1 uur:
Ter aanvulling: "Pil vergeten in de eerste week van een pilstrip: vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken volgens het schema en 7 dagen lang condooms gebruiken. Als je 2 dagen voordat je de pil hebt vergeten zonder condooms hebben gevreeën dan kan je zwanger zijn en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts voor advies."

Je hebt er niet bij gezet wanneer je voor het laatst onbeschermde seks hebt gehad en dat is natuurlijk wel van belang.

http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=thema.tonen&thema=3&subthema=7&info=215&subinfo=56
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk hiervoor op de bijsluiter van je pil. Het is namelijk ook van belang in welke week je de pil bent vergeten voor een passende oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd: bijsluiter!
Als je niet zwanger wilt worden moet je zeker een condoom gebruiken. En gewoon even op de bijsluiter kijken